Book Haul #1 - De citit în vacanță

6/21/2015

Nu fac postări de genul ăsta prea des pentru că, de obicei, îmi iau câte 2-3 cărți și îmi spun că n-are rost să scriu despre ele. Însăăă, atunci când vine ziua unei anumite librării, cumpăr un teanc măricel de volume în legătură cu care sunt taretaretare entuziasmată și despre care vreau neapărat să vă vorbesc. Așadar...
 

  • N-am citit niciodată nimic de Murakami, dar, din moment ce tuturor le place, mi-am zis că probabil merită. Am luat cărțile astea pentru că 1) blogul Sarei și 2) cică au legătură între ele. 
  • Brave New World - de ce sunt variantele în engleză mai scumpe, mă, că nici nu trebuie plătit traducător? - am luat-o pentru că am zis că gataaa, e vremea să mă culturalizez și eu într-ale SF-urilor clasice. Și pentru că îs curioasă dacă oamenii mici, colorați și cu burtă au vreo relevanță în carte. 
  • Lolita are o copertă urâtă. Simțeam nevoia să zic asta. Oricum, e carte-cult și ideea de Lolită e spamată peste tot, deci am zis că trebuie să aflu care e mai exact povestea. (meanwhile la română, pe vacanță, ni s-a spus să citim Dostoievski, Flaubert, Balzac și încă vreo 10 clasici)

  • Că tot ziceam de SF-uri, iată încă trei. De Rendez-vous cu Rama m-am apucat deja - nici că am încă 5 cărți în curs de citire, nu mă pot convinge să le și termin, nu știu ce-i cu mine -, iar Sfârștiul copilăriei și Jucătorii de pe Titan le-am luat pentru că numele autorilor au deja o oarecare greutate în domeniu șiii pentru că n-am auzit decât păreri pozitive despre ele.

  • Revenind la cărțile-cult, dar rămânând la capitolul SF-uri, Fabrica de absolut ne-a fost recomandată cu căldură de către doamna profesoară de română. Noțiunea de Absolut, așa cum e prezentată în carte, cât și faptul că în familia autorului a fost inventat cuvântul robot m-au convins să-i dau o șansă. 
  • Clasici time. Admit că singura mea încercare de a intra în contact cu Dostoievski a fost tentativa de a citi Idiotul, soldată cu o tonă de frustrări și una din puținele mele lecturi lăsate neterminate. Însă, din ce am înțeles, cu Frații Karamazov lucrurile stau complet diferit, cartea având statutul de magnum opus printre creațiile rusului și fiind, de altfel, și cea mai voluminoasă operă a sa (în poză nu se vede, dar sunt două volume mari cât zilele de post). Având în vedere că, spre deosebire de greoiul Idiot, cartea asta e considerată mai accesibilă și e agreată chiar și de cei care nu sunt mari fani ai literaturii clasice, am zis că trebuie să văd și eu cum e.
  • Revenim la SF-uri arhicunoscute, de data asta cu Abatorul cinci. Avem de toate, de la călătorii în timp până la ființe extraterestre, totul în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Can't wait to read it.

  •  Pentru că nu puteam trece peste distopii nici anul ăsta, mi-am luat seria Starters, de care, din nou, am auzit doar de bine (și chiar sper să fie mai bună decât... Divergent să zicem, care a luat-o urât pe arătură după primul volum). Premiza e interesantă, sper că și conținutul în sine va fi.
  • În Eve știu deja cam ce se întâmplă, dar am zis să o citesc oricum, chit că nu prea văd să apară și continuările prea curând pe la noi. Mi-aș fi luat și Delirium, dar nu era pe nicăieri pe site, așa că am zis pas, că dacă mă apuc să comand concomitent de la mai multe librării iese o harababură totală. O am oricum în format electronic și poaaate o să o citesc.

  • Nu știu de ce am luat seria asta, dar am luat seria asta. Pe când era în vogă, acum 100 de ani, știu că m-a făcut foarte curioasă și, aparent, curiozitatea încă nu a dispărut. Sper să merite.(oricum, mă deranjează că al treilea volum era doar în ediție de chioșc și că nu arată toate la fel)

  • Bear with me until the end. Când am găsit cartea asta - care de fapt, după cum și titlul zice, nu e o carte -, nici n-am citit descrierea înainte de a o adăuga în coș. Me loves Keri Smith. Încă lucrez la Jurnalul meu trăsnit și la Termină această carte, una în plus nu poate să strice.
  • Ultima, dar nu cea din urmă, Ghici cine moare primul. M-a intrigat de când am citit de apariția cărții premiza, cu cei doi oameni blocați într-un anumit loc, nevoiți să se omoare unul pe altul pentru a scăpa (bine, doar unul să-l omoare pe celălalt, nu amândoi unul pe altul... you get it). Pe кот l-a scârbit puțin - mai mult - ideea, dar pe mine m-a făcut foarte curioasă.

Poză de grup :3
Cam astea ar fi noile mele cărți, cu ajutorul cărora sper să îndeplinesc Reading Challenge-ul de anul ăsta. Majoritatea trebuie citite în vacanță, că dacă începe școala iar nu o să am timp de nimic. Și, având în vedere că în vara asta sunt plecată vreo lună, am nevoie de muuult noroc și de un randament mare de tot ca să-mi ating scopul, so wish me good luck ^^.

You Might Also Like

2 comments

  1. Câte căăăăărțiiii!!!
    Trecând peste, Murakaammiiiii!!! :D Chiar sper să îți placă. Eu nu am citit niciuna din cele două, dar mi-am luat de curând În căutarea oii fantastice și o să mă apuc la un moment dat. Seria Starters mie mi-a plăcut, mi s-a părut mult mai bună decât Divergent, și recomand și Delirium, când vei avea ocazia. Am citit trilogia acum vreo doi ani, cred, și țin minte că mi-a plăcut mult. Și Sfârșitul copilăriei mi-a plăcut, la cealaltă carte a lui m-a cam depășit situația totuși, dar eu și cu SF-ul nu suntem chiar prieteni.
    Lectură plăcută și succes cu challenge-ul! :)

    ReplyDelete
  2. Ce de carti!!! Eu in ultimul timp am fost o lenesa (si o falita) si nu mi-am mai luat absolut nimic, iar tu imi faci acum o pofta imeeensa de shopping de carti <3 Cateva de aici le-am citit, cateva se afla pe lista mea de lectura, iar cateva sunt noi pentru mine, daar iti astept recenziile la absolut toate! Lectura placuta! Te puup :* :*

    ReplyDelete

Share your opinion!